Nova luna – nová zářící hvězda v českém deskovkovém nebi

Nova Luna před pár dny vyšla v češtině díky Tlama games. U mě doma už Luna tráví čas od května, sice v angličtině, ale taky objednaná z Tlama games. Byla mi doporučená deskovkovou kamarádkou a já jsem přemýšlela, jestli si ji koupit nebo ne. Prostě něco v ní je, a to mě k ní láká. 



Když přišla, byla to opravdu láska. Stačí se podívat jen na krabici – tak krásně se leskne, úplně vás to nutí ji pohladit a pomazlit se. 


Když ji otevřete tak najdete kartony s destičkami, hrací plán prezentuje měsíční kolo, dále máte k dispozici žetony 4 barev pro 4 hráče a kartonovou figurku měsíce, se kterým pohybujete a vybíráte vhodné destičky.



Zbožňuji vyloupávání dílků z kartonu. Nadšeně jsem si ji vyloupala, poskládala, nachystala a v tom přišel ten pravý oříšek - louskání návodu v angličtině. Hraji většinou sama, tak jsem zkusila přelouskat návod na sólo hru. Upřímně, když vidím, jak je krásně zpracovaný ten český návod, tak vám ho trošku závidím. Při prokousávání se návodem jsem nevěděla, zda poletí dřív z okna hra nebo já 😊 ať je krásná sebe víc. 


Zkusila jsem jednu hru, hodně se mi vařil mozek. Stejně jsem si nebyla jistá, jestli všechny čtverečky a žetony mám správně zahrané. Za dva dny jsem zkusila další partičku. To už bylo lepší. Chtělo to hodně praxe, čtení návodu i koukání na videa. Ale přišla jsem na to. Hurá. Jak na to přijdu, tak to teprve byla jedna hra, druhá hra, třetí hra…ježíš já to potřebuji, ta hra je rychlá a úžasná a skvělá a krásná. 


Cílem sólové hry je dostat se pod 100 bodů ve dvou kolech. Ze začátku se mi to vůbec nedařilo, ale teď už můžu říct, že se dostávám pod 100 bodů relativně pravidelně. Snažím se taktizovat, hledat dílky, tak abych měla co nejnižší počet bodů. Díky tomu, že sólo hra jde vyhrát, tak mě ta hra nabijí k dalším partiím, kde si chci dokázat, že to umím třeba líp nebo že to umím aspoň stejně. 


Měla jsem naštěstí možnost zahrát si i ve více hráčích. Je to trošku jiné, ale taky super. Jsem ráda, že se to i ostatním líbilo, že to není jenom hra, kterou jsem si koupila, protože je hezká, a protože byla nominována na Spiel Des Jahres 2020. Vždy je lepší, když se líbí hráčům kolem vás. Byl to správný kup. Jsem ráda, že jsem se s Lunou mohla seznámit už dříve, než propukl tento boom. 

Pokud teprve uvažujete, zda si Nova Lunu pořídit nebo ne – pokud vás baví logické, barevné, přemýšlecí, krátké, svižné hry, tak určitě do toho běžte. Neuděláte chybu.

Komentáře

  1. Lucíku děkuji moc za suprový post o této deskovce... My se na ni docela dost dlouho těšíme a tak doufám, že už si ji brzy budeme moci koupit. No, jinak jsme si chtěli zkrátit čekání na tuto hru kanastou, ale úplně nám vypadli pravidla hry... Naštěstí existuje spoustu stránek , kde jsou pravidla, takže jsme to vyřešili a bylo :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Tuhle hru jsem často hrával se svoji přítelkyní, no dneska jsem propadli Twilight Imperiu, které mi nadělila k narozeninám :-)) https://www.originalzfilmu.cz/spolecenske-hry/3519-twilight-imperium-4-edice.html

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Trilogie - Zahrada, Indian Summer a Spring Meadow

Slunečná - společenská hra

Cesta do Prahy na víkend a první smartky