Trilogie - Zahrada, Indian Summer a Spring Meadow

...aneb nepodceňujme na první pohled nejslabší článek...

Rozhlížím se ve světě deskových her a jejich sólo variant a z více stran na mne vykukuje Zahrada, koupit nekoupit, to je otázka. Máme Patchwork a moc ho nehrajeme, ale jako appka v mobilu mě baví, protože za mne počítá knoflíky 👏 Zahrada mne ubojovovala - můžu ji hrát sama, vyhráno.

Ona by asi nebyla, ale při objednávce z Tlama games a plnění košíku to na mě ukazovala, že chybí asi 350 korun do dopravy zdarma a to přeci doplním  😇 takže se ocitla mezi Architekty západního království a Nova Luna.

Zahradu jsem hrála sólo celý večer, i těsně před spaním ještě jednu poslední. Během dvou týdnů se u nás stala nejhranější hrou, většinou je problém ke hře někoho dostat a tato má v sobě asi magnet, ale hráli to se mnou postupně tři spoluhráči a i dcerka si skládala záhonky. Ostatní i mě dostala grafika, i když není česká, tak ta česká zahrádka - konev, květináče, vyvalující se kočka v záhonku.... 


Jednou ze tří mých spoluhráčů byla i kamarádka, která si Zahradu koupila po příjezdu domů a už hraje taky 😂 říká, že je návyková😁 podle mě také 😎

Na Facebooku ve skupince jsem se dozvěděla zásadní věc - Zahrada pochází z trilogie. Hledám, podle obrázku a hlavně videí a zjišťuji, že je potřebuji, všechny. Člověk si má dělat radost a měla jsem narozeniny, tak jsem si ty dvě další dala k narozeninám, a nejen ty, známe se 😇

Rozbalila jsem je obě, po zkušenosti ze stejného týdne z jiné zásilky, že ve hře může půlka chybět, tak radši kontroluji. A teda padla mi brada, to bylo tak krásné. Nafotila jsem a dala na fb a nejednoho člověka jsem inspirovala ke koupi Indian Summer, protože pokud máte rádi přírodu a hezké obrázky a ještě to jde hrát sólo, máte jasno. 



Nastudovala jsem pravidla, několikrát a i český překlad na Zatrolenkách a videa. Budu ráda za zpětnou vazbu od toho, kdo Indian Summer hraje sólo, zda se mu podařilo vyhrát a asi po kolika hrách. Já hrála asi deset a ani jednou jsem se nepřiblížila k zaplnění desky, až mi přijde, že to v sólo nejde. Docela mne to otrávilo. Ano, vím, měla by být nejtěžší z těch tří, ale aspoň někdy by měla jít vyhrát.
Nejvíc jsem ji měla zaplněnou takto:

Skoro tři týdny mi trvalo vyloupat tu třetí - Spring Meadow, upřímně moc mne nezaujala, přišla mi taková do počtu a fádní a mdlá. Zhlédla jsem návodná videa, i anglický návod je vlastně hezky srozumitelný i pro sólo mód. Rozložila jsem to na stůl a přítel říká, ať to nechám venku, že to zkusíme, jak malá usne....hmmmm tak to se asi ještě u nás nestalo 👍


Přijde mi to jako takový střed mezi Zahradou a Indian Summer, se Zahradou to má společné tahání dílků z hrací plochy a pohyb okolo desky a každý tahá z jiného řádku. S Indian Summer zase dílky s dírkami, ale nezískáváte žádné poklady jako u Indian Summer.

 Taková přidaná hodnota k Zahradě, ale ne tak těžká jak Indian Summer.

Ve Spring Meadow se příroda probouzí ze zimy a pomalu taje sníh. Hrací plán je bílý a dole u startu už má malá zelená roztátá místečka. Sem tam se tam objeví díra po syslovi, který pak celou hrou pluje s Vámi. Vy postupně vkládáte zelenou travičku a kameny. Udržujete nebo zakrýváte nory. Ve více hráčích se hraje na dvě vítězná kola, ale přišlo nám to málo, tak jsme hráli na tři, tudíž pět kol. Za vyhrané kolo dostáváte odznak (podle návodu je to zapichovací odznak, který ve střední Evropě dostávají turisté po splnění a zdokumentování určitého množství pochodů - to mě jako turistku lehce pobavilo)

V sólo módu mne snad překvapila ještě víc, je to extrémně krátké - do pěti minut je dohráno. Ideál dosáhnout 140 bodů a jelikož jsem nahrála 107, tak prostě jsem musela ještě jednou a z toho ještě jednou bylo čtyřikrát. Dílků je dost, takže hra je pokaždé jiná. A chci ještě....a to je to, co od hry očekáváme, nebo aspoň já 😊


Malé shrnutí

Jelikož se zaměřuji v tomto blogu více na sólovky, tak moje velmi velmi subjektivní pořadí je:

Spring Meadow
Zahrada 
Indian Summer

Indian Summer je opravdu nejkrásnější z trilogie, ale pokud nevyhraji aspoň čtvrtinu her, tak jsem demotivovaná, ideál je tak 50 na 50 nebo něco méně v můj neprospěch. Samozřejmě ji dám šanci a budu to zkoušet a zkoušet. 

Spring Meadow zabere bezkonkurenčně nejvíce místa na stole, Indian Summer je v závěsu. Zahradu bych klidně sbalila i do batůžku na dovolenou, má menší desky, kam se pokládají tvary, je hezky skladná.

Závěrem musím říct, že nelituji koupě všech a baví mě víc než třeba Patchwork, je to určitě i díky ilustracím. Další hra s dílky, na kterou se těším a snad pořídím je Ostrov koček.




Komentáře

  1. Indian summer když se hraje ve více hráčích, tak je skvělá, opravdu mě baví a ani mi nepřijde nijak složitá. Jenže tuhle možnost přece jenom tak často nemám, spíš se musím spoléhat na sólové varianty her. A tahle mě docela zklamala... Je to přesně, jak píšeš - těch 10 tahů snad nemůže stačit na to, aby se zaplnila celá plocha. Zkoušela jsem to několikrát a nikdy jsem nevyhrála, nešlo to doplnit ani těmi veverkami; nejlépe jsem dopadla asi tak jak ukazuješ na fotce. Docela mě to štve...

    Zahradu znám také, měla jsem možnost si ji párkrát zahrát. Ilustrace má taky krásné (i když Indian summer se mi líbí přece jenom víc, navíc mě nadchla ta tématika podzimního lesa), je o něco jednodušší, přijde mi vyloženě jako taková oddechovka. Ale zase o to jednodušší by asi byla i ta sólová varianta, no třeba by mě to nakonec bavilo i víc...

    Spring meadow zatím neznám. Na první pohled mě až tak nezlákala jako předchozí dvě verze, je to hlavně těmi poměrně fádními ilustracemi... ale netvrdím, že je špatná, naopak bych na ni byla docela zvědavá. Jestli ale zabere na stole ještě víc místa než Indian summer, tak to už je co říct :-) to už by pro mě nebylo moc praktické, protože i Indian summer se na můj stůl vejde jen tak tak...

    Jinak z tetrisovek mám kromě Indian summer zatím jenom Ubongo...

    OdpovědětVymazat
  2. Jinak Ostrov koček mě taky zaujal, ale teď si říkám, kdoví jaká je ta sólová varianta, jestli by to vůbec stálo za to...

    OdpovědětVymazat
  3. Tak s odstupem času hodnotím své hraní Indian summer takto: nehraji tu sóloverzi, která je v pravidlech, když hraji sama, mám na stole prostě dvě hrací desky a střídám to, jako bych hrála za dva hráče. Přijde mi to tak nakonec lepší.

    OdpovědětVymazat
  4. Dobrý den, děkuji vám moc za přínosné komentáře. Konečně se snad k blogu vrátím. Ostrov koček jsem sólo nehrála, ale určitě je fajn z tetrisovek v sólu i New york zoo nebo Alenčina zahrádka. L.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Slunečná - společenská hra

Cesta do Prahy na víkend a první smartky